راهکارهای ایجاد اعتماد برای فروش آنلاین

فروش آنلاین می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر می خواهید در بین مشتریان بالقوه خود اعتماد و اعتبار ایجاد کنید. برخلاف فروش حضوری، شما این فرصت را ندارید که از زبان بدن، لحن صدا یا روابط شخصی خود برای انتقال ارزش و حرفه ای بودن خود استفاده کنید. با این حال، برخی از استراتژی ها و ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما در غلبه بر این موانع و ایجاد یک تصور مثبت آنلاین کمک کنند. 

یکی از مزیت های بزرگی که برندهای معروف نسبت به SME (در بازار سرمایه همواره شرکت های کوچک و متوسط که در کنار شرکت‌های بزرگ رقابت و رشد می‌کنند را SME می گویند)دارند، شناخت برند توسط مشتریان در بازار است و این که شناخت برند نشان دهنده اعتماد جامعه مخاطب است. همچنین برای خرده فروشان بزرگ بسیار آسان تر است که به فضای تجارت الکترونیکی بپردازند و از اعتبار فروشگاه خود استفاده کنند.

در مقاله تخصصی فروشگاه تهران سارنگ ما به این سوال که چگونه شرکت‌های کوچک و متوسط، که آنقدر اعتبار یا اثر ماندگاری ندارند، می‌توانند برای فروشگاه‌های آنلاین خود اعتماد ایجاد کنند را پاسخ می دهیم.

راهکارهای ایجاد اعتماد در فروشگاه آنلاین

  • درج شماره تماس، آدرس شرکت، موقعیت مکانی و همچنین آدرس لینک های شبکه اجتماعی برای جلب اعتماد مشتری در وب سایت شما ضروری است.
  • به ایمیل های درخواستی و پیام های مشتریان در شبکه های اجتماعی سریع پاسخ دهید.
  • راه دیگر برای ایجاد اعتماد و اعتبار آنلاین این است که نظرات مشتریان قبلی یا فعلی خود را به نمایش بگذارید. توصیفات و بررسی ها می توانند اثبات وجه ی مثبت اجتماعی و اعتبار برای محصول یا خدمات شما باشند و همچنین مزایا و نتایجی را که مشتریان شما به دست آورده اند، برجسته کنند. آنها همچنین می توانند با نشان دادن اینکه چگونه مشکلات یا چالش های احتمالی را حل کرده اید. 
  • از درگاه بانکی معتبر و قابل اعتماد برای پرداخت در وب سایت خود استفاده کنید. 
  • اطلاعات جامع و کاملی را برای معرفی محصولات یا خدمات خود در سایت قرار دهید تا علاوه بر جلب اعتماد، باعث آگاهی مشتری برای انتخاب درست و خرید سودمند شود.
  • برای ایجاد اعتماد و اعتبار آنلاین، ارائه ی ضمانت‌ برای محصول یا خدمات شما لازم و ضروری است. ضمانت‌نامه‌ها می‌توانند اعتماد و تعهد شما را نسبت به محصول یا خدمات خود نشان دهند و همچنین ریسک و تردید احتمالی خرید از برند شما را کاهش دهند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا خود را از رقبای خود متمایز کنید و اعتبار خود را در بازار هدف افزایش دهید. شما می‌توانید ضمانت‌هایی مانند: ضمانت بازگشت پول، امکان بازگشت کالا در صورت خرابی ارائه دهید. و آنها را در وب سایت، صفحات فرود یا صفحات فروش خود برجسته کنید. 

در پایان

همه این عوامل به ایجاد اعتماد در مشتری برای خرید اینترنتی  کمک می کنند. در نتیجه همه ی صاحبین کسب و کار اینترنتی به عنوان جامعه تجارت الکترونیک، باید با هم همکاری کنند تا این اعتماد را استحکام ببخشند تا مصرف کنندگان احساس راحتی در خرید آنلاین داشته باشند.

شرکت تهران سارنگ بهترین عرضه کننده ی هدایا و کالاهای تبلیغاتی لوکس و منحصربفرد در سراسر ایران است. ما مفتخریم که با داشتن یک دهه فروش موفق چه بصورت آنلاین و چه حضوری، اعتباری ارزشمند و ماندگاری را در بین مشتریان و همکاران خود در بازار بدست آورده ایم. با خرید از فروشگاه سایت تهران سارنگ اعتبار و ارزش را به مشتریان خود هدیه دهید.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید