سخت کاری چیست؟

سخت کاری یا سخت کوشی در جامعه ارزش زیادی دارد و از کودکی به ما گفته می شود که اگر سخت کار کنیم، موفق خواهیم شد. این موضوع گاهی مورد بحث قرار می‌گیرد و بسیاری از روش‌هایی برای کار هوشمندانه‌تر به جای سخت‌تر حمایت می‌کنند، اما دیگران همچنان از سخت‌کوشی به‌عنوان یک عنصر کلیدی در موفقیت دفاع می‌کنند. اما واقعاً کار سخت به چه معناست؟ برای برخی، این به معنای وقت گذاشتن بیشتر است، در حالی که برای برخی دیگر، با شدت بیشتری کار می کند. حقیقت این است که استفاده از تغییرات در تعریف کار سخت بایستی متناسب با فرد و هدف باشد.

چه چیزی باعث می شود کسی سخت کوش باشد؟

  • او واقعاً یک کارگر سخت است.
  • راز موفقیت او سخت کوشی است.

همه ما جملاتی از این قبیل را شنیده ایم، چه در مورد همکاران، چه در مورد افراد موفق شناخته شده یا شاید خودمان. اما سخت کوش بودن چه چیزی را شامل می شود؟ و برای تبدیل شدن به کارگران سخت کوش چه کنیم؟ هیچ پاسخ درست یا ساده ای برای همه شرایط وجود ندارد، اما در وبلاگ فروشگاه تهران سارنگ چند راه برای تشخیص یک فرد سخت کار وجود دارد.

  • آنها برای کار خود تلاش زیادی می کنند، چه از نظر جسمی، چه از نظر روحی.
  • آنها ساعت های زیادی را صرف کردند.
  • آنها با شدت بالا کار می کنند و حجم زیادی از کار را در یک بازه زمانی کم تکمیل می کنند.
  • آنها سخت کوش و ثابت هستند و استانداردهای بالا را همیشه بالاتر از سطح متوسط ​​حفظ می کنند.
  • آنها کار خود را طوری برنامه ریزی و سازماندهی می کنند که تا حد امکان سازنده باشند.
  • آنها ابتکار عمل دارند، فرصت ها را شناسایی می کنند و به طور مستقل کار مولد ایجاد می کنند.
  • آنها بسیار متمرکز هستند و توانایی حفظ تمرکز را دارند.
  • آنها ادامه می دهند و تسلیم نمی شوند.

راه هایی را که می خواهید سخت کار کنید بر اساس ماهیت وظایف و هدف نهایی خود انتخاب کنید. همیشه از خود بپرسید که چرا می خواهید یا باید سخت کار کنید. اگر این کار را برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس خود و کسب درآمد بیشتر انجام می دهید یا قرار دادن اضافه کاری می تواند راه درستی باشد؟ درصورتیکه صرف ۱۲ ساعت برای تکمیل هشت ساعت کار، کسی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

چرا مهم است؟

دانستن اینکه واقعاً کار سخت شامل چه چیزهایی است و چه چیزهایی نیست، مهم است تا بتوانیم از دویدن در دایره‌ها و دور باطل اجتناب کنیم، خودمان را مسخره کنیم که سخت کار می‌کنیم در حالی که تمام کاری که واقعاً انجام می‌دهیم این است که خودمان را مشغول نگه داریم. ما همچنین باید بدانیم چگونه از سلامت خود محافظت کنیم. 

مطالعه پیامدهای پر کاری و اختیار برای رفاه کارکنان و نتایج مرتبط با شغل نشان داد: که ساعات کاری بیش از حد اثرات مخربی دارد و کار با شدت بیشتر ممکن است عواقب بدتری داشته باشد و حتی باعث کاهش راندمان کاری فرد می شود. درک روش‌های مناسب برای سخت‌کوشی و توانایی تغییر روش‌ها برای به حداقل رساندن پیامدهای نامطلوب برای رفاه و عملکرد حرفه‌ای ما ارزشمند است.

دانستن اینکه چه چیزی برای کارفرمای شما با ارزش است، و همچنین آنچه برای خودتان ارزشمند است، در اینجا مهم است.

اگر زمان و توجه زیادی را صرف کاری می‌کنید که کارفرمای شما واقعاً می‌خواهد تا حد امکان سریع و مستقیم به آن رسیدگی شود، آیا واقعاً سخت کار می‌کنید؟ وقتی بسیاری از وظایف را به سرعت انجام می دهید، اما کیفیت پایین تر از حد استاندارد است، چطور؟

این یک باور رایج است که کار سخت، ناخوشایند یا طاقت‌فرسا است و حتما همینطور باید باشد. نمی توان انکار کرد که می تواند همه این موارد باشد. اما آیا لازم است؟ شاید بهترین نسخه های کار سخت به هیچ وجه با این توصیف مطابقت نداشته باشد. یکی از کلیدهای کار سخت و صرف ساعت های طولانی با مراقبت و تمرکز زیاد این است که بتوانید واقعاً در یک کار مهارت لازم را داشته باشید. قرار گرفتن در یک جریان کار به این معنی است که شما کاملاً متمرکز و جذب کار هستید و حتی زمان را از دست خواهید داد. در این حالت است که ما احتمالاً بیشترین بهره وری را خواهیم داشت. با این حال، بسیاری از ما این کار را کارسخت نمی‌دانیم، زیرا ناخوشایند نیست، بلکه جذاب و انرژی‌زا است.

آیا سخت کوشی یا کارسخت شخصیت می سازد؟

این یک محرک کلاسیک است که توسط والدین، معلمان و کارفرمایان برای مقابله با مخالفت هایی که هنگام مواجه شدن با وظایف سخت یا وقت گیر به وجود می آید، استفاده می شود. اما آیا واقعا سخت کوشی شخصیت می سازد؟ زمانی را در نظر بگیرید که باید سخت کار کنید، چه در محل کار، چه در مدرسه یا خانه. آیا ترجیح می دهید بدون تجربه آن کارها باشید؟ بسیاری از ما احتمالاً می‌توانیم به مثال‌هایی فکر کنیم که از تجربه کار سخت به دست آورده‌ایم. ممکن است مواقع دیگری وجود داشته باشد که کمتر سودمند یا حتی مضر به نظر برسد. در شرایط مناسب، سخت کوشی می تواند انعطاف پذیری، پشتکار، استقامت و احساس مسئولیت را توسعه دهد. همه اینها ویژگی هایی هستند که می توانند در زندگی کاری و شخصی به شما مزیتی بدهند و احساس خوبی نسبت به خودتان ایجاد کنند.

با مزایای درونی و همچنین دستاوردهای بیرونی که از طریق سخت کوشی به دست می آید، ایجاد عادت سخت کار کردن می تواند یکی از ارزشمندترین کارهایی باشد که برای خود یا دیگران انجام می دهید.

در پایان

هر چقدر که کار سخت را برای خود تعریف کنید، ارزش آن بارها و بارها ثابت شده است. سخت کوشی همیشه پاداشی را که سزاوارش است دریافت نمی کند، اما این بدان معنا نیست که سخت کار کردن و تلاش کردن، اتلاف وقت و انرژی است. نکته کلیدی این است که عاقلانه تصمیم بگیرید که روی چه کاری سخت کار کنید و چگونه آن را انجام دهید تا به هدف واقعی خود در زندگی یا موفقیت در کار برسید.

شما دوستان گرامی می توانید برای مطالعه مقالات تخصصی دیگر به قسمت خبرهای سایت تهران سارنگ مراجعه فرمایید.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید