چگونه پژوهش می تواند برای برند شما مفید باشد؟

مصرف کنندگان بسیار باهوش شده اند و مصرف کننده مدرن امروزی می خواهد تحقیقات خود را انجام دهد تا خودش تصمیم بگیرد، بدون اینکه فروشنده یا تبلیغی به آنها بگوید که چه فکری کنند یا چه چیزی را بخرند.

در مقاله ی سایت تهران سارنگ ما راجع به تاثیر پژوهش بر برند صحبت می کنیم.

حدود ۹۶ درصد از مردم در ایالات متحده به صورت آنلاین خرید می کنند و بیش از ۶۳ درصد قبل از خرید، تحقیقات آنلاین راجع به خرید خود انجام می دهند. این دری را برای برند شما باز می کند تا مطالب آموزشی را در دستان مصرف کنندگان قرار بدهید تا اطلاعاتی را که مشتریان برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد تجارت شما نیاز دارند در اختیار داشته باشند.

نتیجه: پژوهش موردی می تواند از طرق مختلف برای این منظور بسیار سودمند باشد.

  • ارزش محصول یا خدمات خود را نمایان کنید

پژوهش باعث راهنمایی و آگاهی بخشیدن به خواننده از طریق مراحلی که مشتریان دیگر تجربه کردند و مسیری که برای رفع نیاز خود مورد بررسی و تحقیق قرار دادند تا در نهایت از محصول یا خدمات شما برای حل آن مسائل استفاده کردند، می شود. یک پژوهش خوب، یک داستان جذاب است و این همان چیزی است که آن را بسیار تاثیر گذار می کند.

پژوهش خواننده را به سفری بسیار خاص می برد که حول محور استفاده از یک خدمات یا محصول خاص است. این ارزش را می گیرد و آن را عملی می کند. این چیزی است که مشتریان بالقوه شما باید ببینند زیرا آنها می توانند تصور کنند که محصول یا خدمات شما چگونه برای آنها کار می کند و سودمند است.

  • مزایا و ویژگی های محصول یا خدمات خود را برجسته کنید

تقریباً هر محصول یا خدماتی دارای چندین مزیت و ویژگی خاص است. هر یک از مشتریان ممکن است از محصول شما به روشی متفاوت استفاده کنند. پژوهشی که بر روی یک ویژگی خاص متمرکز شده باشد می‌تواند نشان دهد که مشتری شما چگونه از آن سود برده و چگونه از آن استفاده کرده است.

نتیجه: این به شما تصاویر دنیای واقعی بیشتری برای کاربرد محصول یا خدمات شما می دهد.

  • جلب اعتماد و اعتبار با استفاده از نفوذ آشنایان

بهترین استراتژی بازاریابی که یک کسب و کار می تواند داشته باشد تبلیغات شفاهی است. مشتریان در ایالات متحده در اکثر مواقع از برندی خریداری می کنند که یک فرد آشنا آن را توصیه کرده است. بازاریابی دهان به دهان چیزی است که بازاریابان برای آن سخت کار می کنند و به دنبال آن هستند. چون این چیزی است که می تواند یک نام تجاری را از گمنامی به یک نام آشنا سوق دهد.

بسیاری از انواع دیگر محتوای بازاریابی معمولاً خود خدمت یا کالا هستند، اما پژوهش فقط مختص رفتار مشتری است. هنگامی که یک مشتری واقعی دهان خود را باز می کند، به تایید برند شخص ثالث تبدیل می شود که اعتماد و وفاداری را تشویق می کند.

نتیجه: هر نوع تأییدی ارزشمند است و یک پژوهش به تنهایی تفاوتی ایجاد نمی کند. هرچه جزئیات بیشتری را مورد تحقیق و بررسی قرار دهید، سرنخ های واجد شرایط بیشتری جذب خواهید کرد و در نتیجه مشتریان بیشتری خواهید داشت.

اگر مشتری بالقوه ی برند شما در زمینه خاصی مشکل داشته باشد، یکی از نمایندگان یا کارشناسان فروش برند شما می تواند به نتایج پژوهش مراجعه کند تا بهترین راهکار یا خدمت را با مشتری ارائه دهد. سپس مشتری می تواند ببیند که چگونه دیگران با استفاده از محصولات یا خدمات شما این مشکل را حل کرده اند.

 ۹۷٪ از مشتریان B2B به راهنمای توصیه شده توسط آشنایان یا به نتایج پژوهش تکیه می کنند و آنها را به عنوان قابل اعتمادترین نوع منابع  ذکر می کنند. ولی وقتی صحبت از نظرات مصرف‌کنندگان به میان می‌آید، ۸۸ درصد آنها به نتایج پژوهش اعتماد دارند و درصد باقیمانده از مصرف کنندگان به راهکارهای توصیه ‌شده توسط خانواده و دوستان یا آشنایان، اعتماد دارند. 

نتیجه: گنجاندن پژوهش در کمپین های بازاریابی و مسیرهای ورود مشتری، به مشتریان احتمالی شما امکان می دهد سناریوهای دنیای واقعی را ببینند که نشان می دهد چگونه محصولات شما برای حل مشکلات واقعی استفاده می شود.

سخن پایانی

پژوهش کسب و کار فقط یک اصطلاح کلی نیست، بلکه یک میزان برای تحقیق همه ترفندهای بازاریابی است. این یک نوع محتوای بازارسنجی بسیار تخصصی است که می تواند جان تازه ای به برند شما بدهد و به بخشی حیاتی از استراتژی کسب و کار شما تبدیل شود.

برای مطالعه مقالات دیگر سایت تهران سارنگ به بخش خبرها در سایت مراجعه نمایید تا از مطالب تخصصی و بازاریابی دیگر برای بهبود روند کسب و کار خود بهره ببرید.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید