فلش مموری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

عصر حاضر، عصر سرعت است. دنیا سریع‌تر از هر چیزی در حال رشد است و ما اگر خود را با این سرعت هماهنگ نکنیم عقب می‌مانیم. پس یک فلش مموری خوب باید سرعت خوبی داشته باشد تا کارهای ما راحت‌تر راه بیفتند.

بهترین فلش مموری یک فلش مموری سریع است

عصر حاضر، عصر سرعت است. دنیا سریع‌تر از هر چیزی در حال رشد است و ما اگر خود را با این سرعت هماهنگ نکنیم عقب می‌مانیم. پس یک فلش مموری خوب باید سرعت خوبی داشته باشد تا کارهای ما راحت‌تر راه بیفتند. بعضی وقت‌ها برای انتقال برخی فایل‌های سنگین نظیر فیلم‌های سینمایی و یا پکیج‌های آموزشی باید فلش مان را در اختیار یک نفر قرار ‌دهیم تا فایل‌ها را روی فلش کپی کند. اما چند ساعت منتظر خواهید ماند تا فایل‌ها کپی شوند؟ یک ساعت؟ دو ساعت؟ یا تمام روز؟

اگر فلش شما سرعت خوبی نداشته باشد وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. این یک اصل همیشگی است. همه‌ی ما فلش‌های قدیمی را به یاد می‌آوریم که چقدر کند بودند. چیزی که باید دقت داشته باشید این است که فلش شما حتما USB3 باشد. فلش‌های نسل سوم سرعتی بیشتر از ۲۵ مگابایت را برای کپی و انتقال فایل تامین می‌کنند که در مقایسه با نسل دوم ۴ الی ۵ برابر بیشتر می‌باشد. حالا تصمیم با شماست؟ فلش مموری سریع می‌خواهید یا فلش مموری کند؟

حافظه‌ی مناسب فلش مموری چقدر است؟

سوال ساده‌ای به نظر می‌رسد. مطمئنا هر چه قدر میزان حافظه‌ی فلش مموری بیشتر باشد بهتر است. اما صبر کنید. شما یک فلش ۲۵۶ گیگا بایتی لازم دارید؟ اگر گم بشود چه؟

فلش‌ها خیلی سریع گم می‌شوند. اغلب فلش‌هایی که من داشته‌ام خراب نشده‌اند تقریبا همه‌شان گم شده‌اند. دقیقا مثل قضیه‌ی پاک کن در دوران مدرسه بود. پاک‌کن‌ها هم هیچوقت تمام نمی‌شدند و همیشه گم می‌شدند. هر بار که فلشم را گم می‌کنم واقعا ناراحت می‌شوم و خودم را سرزنش می‌کنم.

حالا اگر این فلش حجم زیادی داشته باشد بیشتر ناراحت می‌شوم چون اولا پول بیشتری برای خرید آن داده‌ام و ثانیا ممکن است اطلاعات ارزشمند زیادی روی آن داشته باشم. در هر حالت فلش مموری چون یک وسیله‌ی همراه است بهتر است متناسب با کاری که انجام می‌دهید حافظه داشته باشد. اگر نیاز دارید فایل‌های با حجم بالا را رد و بدل کنید یک هارد می‌تواند بسیار کارسازتر و امن‌تر باشد.

برای هدیه دادن هم به نظر می‌رسد بهترین حافظه‌ها برای فلش ۱۶ و ۳۲ گیگابایت می‌باشند. این دو حافظه در حال حاضر برای رد و بدل کردن فایل‌های با حجم نسبتا بالا مناسب اند و بیشترین میزان خرید و فروش فلش به این دو حافظه تعلق دارد.

قیمت هیچگاه نشان‌دهنده‌ی کیفیت نیست

افرادی هستند که همیشه قیمت بالای یک کالا را معیاری از کیفیت بالای آن می‌دانند. اما این رویکرد کاملا اشتباه است. اگر با این نگرش می‌خواهید فلش مموری بخرید همین الان دست نگه دارید چون کالاهای دیجیتال را باید با توجه به کیفیت و قابلیت‌های آنان خریداری کنید نه قیمت‌شان. ممکن است برای یک شرکت قیمت تمام‌شده‌ی یک فلش به دلیل تکنولوژی ساخت آن بیشتر شده باشد. در نتیجه قیمت نهایی آن هم بیشتر باشد. در حالی که اصلا نمی‌توان کیفیت آن را تضمین کرد.

چه ویژگی‌های دیگری در خرید فلش مموری دخیل هستند؟

معیارها متفاوتند اما چیزی که دوست من که سال‌ها در کار خرید و فروش مموری بود به آن اشاره می‌کرد در مرحله‌ی بعدی، برند فلش مموری بود. در حال حاضر برندهای فلش مموری در جهان بسیار زیادند و شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بهتر است در مورد برندهای مختلف اطلاعاتی کسب کنید و نظرات خریداران را زیر پست‌های مرتبط با کالا‌ها ببینید و سپس تصمیم بگیرید. در حال حاضر نمی‌توان یک برند را به عنوان برند برتر انتخاب کرد، چون هر کدام از برندها امکانات و قابلیت‌های مختص به خود را دارند.

بعد از برند به جنس آن توجه کنید. فلش مموری‌های پلاستیکی زود می‌شکنند، اما همه‌ی فلش مموری‌های پلاستیکی به این شکل نیستند. برخی از آن‌ها جنس مقاومی دارند. در هر صورت اولویت با فلش‌های فلزی می باشد که در برابر ضربه و فشار مقاومت بهتری دارند.

اندازه‌ی فلش مموری مهم است. یک فلش مموری با ابعاد بزرگ اصلا پیشنهاد نمی‌شود چون هم در جیب یا کیف شما جای زیادی را می‌گیرد و هم استفاده از آن سخت است. بهتر آن است که یک فلش مموری نسبتا کوچک خریداری کنید تا هم در جیب شما راحت جا شود و هم استفاده از آن راحت‌تر و بهتر شود.

گارانتی فلش مموری نکته‌ی مهمی است که معمولا اکثر برندها تا ۱ سال گارانتی تعویض دارند و اگر یک فلش با حجم بالا خریداری کرده‌اید از گارانتی آن غافل نشوید.

بگذارید در یک جمله خلاصه کنم: بهترین فلش مموری، فلشی است که شما با آن راحت باشید و راحت‌تر کار کنید. حالا ببینید و بسنجید که کدام فلش مموری نیازهای شما را بهتر برآورده می‌کند.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید