روش های موثر برای ایجاد هویت برند

نایک، اپل و کوکاکولا چه چیزی مشترک دارند؟ همه آنها هویت برند شرکتی قوی و تاثیرگذاری دارند که در سطح جهانی شناخته شده است.

هویت برند متقاعد کننده به شما این امکان را می دهد که از رقبای خود متمایز شوید و دید برند خود را افزایش دهید و اعتبار و اعتماد مشتریان خود را ایجاد کنید.

اما چگونه می توان یک برند نمادین را ایجاد و شکل داد؟ آیا روش ها یا تکنیک های خاصی می توانند به شما کمک کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسید؟

در این مقاله از سایت تهران سارنگ ما این سوالات را بررسی می‌کنیم، به مفهوم بازاریابی هویت می‌پردازیم و بینش‌های ارزشمندی را برای راهنمایی شما در سفر برندسازی ارائه می‌کنیم. بنابراین، برای یادگیری بیشتر به خواندن ادامه دهید.

  • در بازار برند خود تحقیق کنید

قبل از شروع، درست مانند اینکه هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک به یک طرح کسب و کار (بیزینس پلن) نیاز دارید، هنگام ساختن هویت برند نیز باید همین کار را انجام دهید. شما بایستی ابتدا بازار صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

هدف از انجام این کار شناسایی فرصت ها، نقاط قوت و ضعف شما و دیگر رقبای هم صنف شما است. دانستن این اطلاعات می تواند به شما کمک کند برندی بسازید که مشتریان شما می توانند با آن شما را بشناسند. 

زمانی را صرف تجزیه و تحلیل روندهای بازار هدف کنید تا به شما در شناسایی جایی که شرکت شما می تواند بدرخشد کمک کند. زمانی که بازار صنعت خود را بهتر بشناسید، می توانید هویت برند خود را توسعه دهید.

  • مخاطبان خود را شناسایی کنید

تولید و فروش یک محصول یا ارائه خدمات کافی نیست. باید در نظر داشته باشید که آن محصولات یا خدمات را به چه کسانی می فروشید.

این اطلاعات هنگام ساخت یک نام تجاری اهمیت دارد، به خصوص وقتی صحبت از بازاریابی هویت برند می شود. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید شناسایی کنید که پایگاه مشتری شما چه کسی است.

  • انجام تحقیقات بازار: یعنی از طریق نظرسنجی، مصاحبه یا گروه های متمرکز در بین مشتریان
  • ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید: این روش به شما نشان می دهد که چه کسانی از وب سایت شما بازدید می کنند و چه صفحاتی را مشاهده می کنند

از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی استفاده کنید: این به شما نشان می دهد چه کسانی شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند و با چه محتوایی درگیر هستند

  • با مشتریان خود صحبت کنید

 این بهترین راه برای دریافت بازخورد مستقیم از مخاطبان هدف است. هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید، می توانید تلاش های بازاریابی خود را برای دستیابی به آنها موثرتر تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد محصولات و خدماتی استفاده کنید که به احتمال زیاد برای مخاطبان هدف شما جذاب هستند.

  • پیام و لحن برند خود را تعریف کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای ساختن هویت برند قوی، تعریف پیام و لحن برندتان است. پیام برند شما چیزی است که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید و لحن شما نحوه برقراری ارتباط با آن است. شما همچنین می خواهید از کلمات به یاد ماندنی استفاده کنید. علاوه بر این، کلماتی را انتخاب کنید که تلفظ آنها آسان باشد تا بتوانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. استفاده از کلماتی که منحصر به فرد هستند یا احساسات را برمی انگیزند می تواند به خاطره انگیزتر شدن شعار شما کمک کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که این موارد باید در تمام قسمت های بازاریابی شما، از وب سایت گرفته تا پست های رسانه های اجتماعی شما، یکسان باشد. پیام برند شما باید واضح، مختصر و به یاد ماندنی باشد. همچنین باید با مخاطب هدف شما مرتبط باشد و با هویت کلی برند شما سازگار باشد.

به عنوان مثال: اگر مخاطب جوانی را هدف قرار می دهید، ممکن است از لحن بازیگوش تری استفاده کنید. در عین حال اگر مخاطب شما حرفه ای است بایستی از لحن صدای رسمی تری برای هدف قرار دادن مخاطبان حرفه ای استفاده کنید.

چند سوال اساسی که برای شروع کسب و کار بایستی از خود بپرسید:

با نام تجاری خود سعی در دستیابی به چه کسانی دارید؟ به چه چیزی اهمیت می دهند؟

نقاط فروش منحصر به فرد شما چیست؟ چه چیزی برند شما را از رقبا متمایز می کند؟

چه نوع احساساتی را می خواهید در مخاطب خود برانگیزید؟ 

  • لوگوی حرفه ای داشته باشید

یکی دیگر از راه های موثر برای ایجاد هویت برند قوی که با مخاطبان شما طنین انداز شود، داشتن یک لوگوی حرفه ای است. آرم تجاری برند شما بسیار مهم است زیرا این یکی از اولین مواردی است که مشتریان در مورد یک شرکت به یاد می آورند ، و شما کمتر از ۱۰ ثانیه برای ایجاد تصور دارید. هنگام انتخاب یک شرکت طراحی لوگو، تحقیق کنید و شرکتی را انتخاب کنید که شهرت خوبی داشته باشد و نمونه کارهایی را که دوست دارید انتخاب کنید. همچنین باید مطمئن شوید که اهداف برند و مخاطبان هدف خود را به شرکت طراحی منتقل می‌کنید تا بتوانند لوگویی را ایجاد کنند که کاملاً با برند شما هماهنگ باشد.

  • یک آژانس تبلیغاتی برندینگ استخدام کنید

در نهایت، یکی دیگر از راه های موثر برای ساختن هویت برند، واگذاری آن به حرفه ای ها است. بد نیست اعتراف کنید که از این جنبه از کسب و کار خود بی خبر هستید.

در این مورد، استخدام یک متخصص می تواند کمک کننده باشد. یک آژانس برند حرفه‌ای تمام دانش، مهارت‌ها و تجربه لازم در صنعت را برای زنده کردن برند شما خواهد داشت. به طور معمول، آنها می توانند به چندین جنبه از توسعه هویت برند کمک کنند، مانند:

طراحی و توسعه وب سایت

طراحی لوگو

طراحی بسته بندی

توسعه استراتژی برند

بازاریابی هویت برند

سخن پایانی

امروز بر بازاریابی هویت برند خود مسلط شوید.

ساختن هویت برند مستحکم برای هر کسب و کاری که می خواهد موفق شود ضروری است. هویت برند قوی به شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و وفاداری مشتری را ایجاد کنید.

با پیروی از این نکات مقاله فروشگاه تهران سارنگ عرضه کننده انواع هدایای تبلیغاتی، می توانید یک برند به یاد ماندنی، مرتبط و منحصر به فرد ایجاد کنید. از همین امروز شروع به ساختن برند خود کنید!

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید