چگونه کسب و کار خود را بدون شبکه اجتماعی ارتقا دهید؟

استراتژی های آفلاین موثر

در حالی که مردم چندین ساعت در روز را در فضای مجازی سپری می کنند، کارشناسان علوم روانشناسی  معتقدند که شبکه های اجتماعی برای سلامت روان خوب نیستند. کسانی که از پلتفرم‌هایی مانند: X (توئیتر سابق) و اینستاگرام استفاده می‌کنند معمولاً اعتماد به نفس پایین، خواب ضعیف و سطح پایینی از رضایت از زندگی خود دارند. اما چگونه می توان کسب و کار خود را بدون شبکه های اجتماعی تبلیغ کرد؟

در سایت تهران سارنگ ما قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه تبلیغ کسب و کار شرکت بدون نیاز به رسانه های اجتماعی را برایتان شرح دهیم:

استراتژی های بازاریابی جایگزین

بازاریابی جایگزین” به هر روش غیر معمول برای سرمایه گذاری مردم در کالاها، خدمات و برند شما اشاره دارد. این روش‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی اتفاق نمی‌افتند، اما بر اساس تبلیغات چاپی یا الکترونیکی نیز نیستند.

یکی از مزایای اصلی بازاریابی جایگزین این است که روش آن منحصر به فرد و در ذهن مخاطب ماندگار است. اگر یک برند، کاری را انجام دهد که مصرف‌کننده قبلاً هرگز آن را ندیده است احتمالاً شیفته آن می‌شود و می‌خواهد بیشتر تحقیق کند. این موضوع علایق آن‌ها را تحریک می‌کند و شما را مبتکر و فردگرا قرار می‌دهد.

  • ارسال نامه‌های سفارشی سازی شده

ارسال نامه‌های سفارشی از طرف برند یا شرکت برای معرفی کالا یا خدمات جدید با پست برای مشتریان وفادار و خاص، راهی عالی برای تبلیغ و برندسازی شما می شود. این کار ممکن است مدتی طول بکشد، اما بسیار شخصی هستند و احساس خاص بودن را در گیرنده و مخاطب ایجاد می کنند. این روش کاربردی و ایده آل برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتری بالفعل اهمیت زیادی دارد و باعث افزایش درآمد بالای برند می شود.

  • ارسال هدایای تبلیغاتی

ارسال هدایای تبلیغاتی نظیر لیوان، کیف، تقویم و.. با آرم لوگوی برند، راه بهتری برای ارزش گذاری بیشتر به مشتریان بالقوه است. شما در حالی که احساس قدردانی و تشکر را همراه با هدیه تبلیغاتی در ذهن مخاطبین برند ایجاد می کنید، باعث تعلق خاطر آنها نسبت به خدمات یا محصولات می شوید. زیرا مشتریان با مصرف روزانه ی هدایا، احساس مثبت بیشتری نسبت به برند شما پیدا خواهند کرد.

  • استفاده از روش های سنتی تبلیغات

بازاریابی جایگزین، راهی عالی برای بیان فردیت شماست، اما باید از تبلیغات سنتی نیز به نفع خود استفاده کنید. به “تبلیغات سنتی” بازاریابی چاپی نیز گفته می شود. این به توزیع محصولات چاپی مانند: بروشور تبلیغاتی، انواع تقویم، کارت پستال و کاتالوگ محصولات اشاره دارد.

اینها باعث می شود برند شما با اصالت و حرفه ای به نظر برسد، به خصوص زمانی که از پاکت نامه و کاغذ با سربرگ شرکت و آرم و لوگو استفاده کنید. هنگام ارسال کارت پستال و بروشور از طریق پست، تصاویر محصولات یا خدمات با وضوح بالا نیز، شرکت شما را متمایز می کنند.

بازاریابی چاپی همچنین شامل مواردی مانند: بیلبرد، بنر سطح شهر و تابلوهای تبلیغاتی می شود.

  • ایجاد مشارکت برای رشد کسب و کار

شراکت تجاری مدل ها و سبک های مختلفی دارد. گاهی اوقات کسب و کارها با فروشندگان و تامین کنندگانی که به آنها تخفیف و تبلیغات می دهند جفت می شوند. در مواقع دیگر آنها با سایر مشاغلی که مخاطبان هدف خود را به اشتراک می گذارند بدون اینکه رقیب مستقیمی باشند، شریک تجاری برند محسوب می شوند.

در هر دوی این سناریوها، هر دو شریک چیزی از این ارتباط دوسویه دریافت می کنند. در وهله ی اول هم فروشنده یک مشتری همیشگی وفادار دریافت می کند و هم کسب و کار محصولات با تخفیف دریافت می کند. از طرفی دیگر کسب‌وکار ممکن است با ارائه تبلیغات و تخفیف‌های مشترک برای یک کسب‌وکار در صورت خرید از دیگری، به تبلیغ یکدیگر کمک کنند.

امکانات بی حد و حصر است، اما ایجاد مشارکت هم به دلایل مالی و هم به دلایل رشد در بازار هدف  سودمند است. شرکا به یکدیگر کمک می کنند تا پول در بیاورند، اما به یکدیگر انگیزه می دهند تا رشد کنند. زمانی که متحدی در صنعت خود داشته باشید می توانید افکار و عقاید خود را با او به اشتراک بگذارید تا به ایده‌ها و دیدگاه‌های شریک تجاری خود دسترسی دائمی خواهید پیدا کنید.

سعی کنید با برقراری ارتباط با سایر مشاغلی که می خواهید با آنها همکاری کنید، شراکت ایجاد کنید. هدیه تبلیغاتی برند خود را به عنوان هدیه برای آنها بفرستید تا برند شما حرفه ای و هوشمند به نظر برسد.  متن مختصری همراه هدیه ارسال کنید که توضیح دهد چرا همکاری با شما انتخاب خوبی است.

فروشگاه تهران سارنگ؛ عرضه کننده انواع هدایای تبلیغاتی لوکس و مرغوب به سراسر ایران است. شما می توانید با بازدید از سایت تهران سارنگ هدایا و اشانتیون تبلیغاتی موردنظر خود را انتخاب کنید و به تعداد دلخواه با آرم و لوگوی شرکت، سفارشی سازی کنید و آنلاین خریداری کنید.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید