نکات مهم در خرید پاوربانک

پاوربانک یک نوعی باتری یدک یا اضافی است که وقتی شارژ باتری تلفن همراه تمام می شود، می‌توانید با کمک آن دستگاه خود را مجددا شارژ کنید. پاوربانک به نام‌های دیگر مثل شارژر همراه، باتری یدک و باتری اضافی هم شناخته می‌شود؛ یکی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه، قابل حمل بودن آن است.

مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات

بعضی پاوربانک‌ها برای شرایط آب‌وهوایی گوناگون و مقاومت در برابر ضربات و نفوذ مایعات طراحی‌شده‌اند. خرید پاور بانک با این ویژگی ها نمونه خرید بهترین پاوربانک برای افراد در سفر به شمار می رود.

اندازه پاور بانک

بدون شک اندازه پاوربانک هم یکی از بخش های  مهمی است که در خرید پاور بانک باید به آن توجه کرد. اگر پاوربانکی با ظرفیت بالا و تعداد پورت‌های بیشتر نیاز داشته باشید بهترین پاور بانک نمونه‌های خورشیدی می باشد. پاوربانک‌ها در  اندازه‌های مختلف و در وزن های متفاوت موجود می باشد. می‌توانید پاوربانک های با وزن ۱۰۰ گرم تا ۴۰۰ گرم در بازار پیدا کنید. پاوربانک‌های بیشتر از ۴۰۰ گرم وزنی سنگین دارند. پاوربانک‌های معمولی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم وزن دارند.

جنس باتری

اگر می‌خواهید خرید پاور بانک دقیقی داشته باشید، به جنس باتری مورد استفاده در پاوربانک نیز توجه کنید. اگر باتری مورد استفاده در پاوربانک از اجناس نامرغوب باشد، عملا مدت زمان زیادی نمی‌توانید از پاوربانک استفاده کنید. باتری‌ها از جمله قسمت هایی هستند که به مرور زمان مستهلک می شوند و در کنار کاهش ظرفیت، امکان خرابی و در شرایط ویژه نشتی و انفجار را خواهند داشت. اگر جزو افرادی هستید که از پاوربانک زیاد استفاده می‌کنید، حتما باید هنگام خرید از کیفیت باتری و طول عمر آن مطمئن شوید. پاناسونیک، سامسونگ، ال‌جی و CATL بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های باتری‌های لیتیوم یون در جهان هستند که باتری مورد نیاز بسیاری از برند‌های تولیدکننده‌ی پاوربانک در جهان را تامین می‌کنند.

طول عمر

باتری‌های به کار رفته در پاوربانک‌ها، مشابه نمونه‌های گوشی‌های هوشمند است. در نتیجه باتری‌های لیتیوم‌یون یا لیتیوم‌پلیمر این دستگاه‌ها نیز طول عمر مفیدی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ بار می‌توانند شارژ و دشارژ شوند. در نظر داشته باشید که پاوربانک‌ها به ضربه بسیار حساس هستند و در صورت سقوط از ارتفاع زیاد امکان نشتی مواد شیمیایی یا حتی بروز حادثه را دارد.

نشانگرهای LED

بسیاری از پاوربانک‌هایی که در بازار موجود است، نشانگرهای LED دارند که شرایط باتری دستگاه را به کاربر اعلام می‌کنند. میزان شارژ باقی‌مانده، تمام شدن شارژ یا عملیات شارژ شدن پاوربانک بوسیله این LEDها اعلام می‌شوند. البته بعضی دیگر از پاوربانک‌ها از نمایشگر کوچکی استفاده می کنند تا اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار شما قرار گیرد.

چراغ قوه

برخی پاوربانک‌ها به چراغ قوه مجهز شده‌اند. این که پاوربانک‌ها کاربرد متفاوتی دارند، اما مجهز شدن آن‌ها به چراغ قوه، برای استفاده در شرایط خاصی می باشد.

توجه به تمام این نکات به شما کمک می کند تا در خرید پاوربانک، بهترین پاوربانک را خریداری کنید تا تمام نیاز شما را از این وسیله تامین کند.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید