نکات طلایی خرید اسپیکر بلوتوث

بدون تردید، بهترین راه برای تست بلندگو قبل از خرید دستگاه، گوش دادن به صدای آن است. اما انجام این کار همیشه امکان پذیر نیست. به ویژه در این مقطع از زمان که بسیاری از خرید ها به صورت آنلاین انجام می شوند. حتی اگر قصد داشته باشید به صورت حضوری، اسپیکر بخرید، ممکن است امکان تست صدای اسپیکر فراهم نباشد. بسیاری از اسپیکرها دارای نسخه آزمایشی نیستند.

یعنی تا زمان اتمام خرید نمی توانند اسپیکر را از بسته بندی جدا کنید و آن ها را امتحان کنید. اینجاست که توجه به مشخصات بلندگو به عنوان یک راه حل پیشنهاد می شود. اگر بدانید که زمان خرید اسپیکر بلوتوث باید به کدام نکات توجه کنید، احتمال خیلی زیاد از خریدتان پشیمان نخواهید شد. با مطالعه این راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث که در آن به بررسی مشخصات یک اسپیکر بلوتوثی خوب می پردازیم، می توانید انتخاب بسیار مناسبی داشته باشید.

۱-ظرفیت باتری اسپیکر، مهم ترین ویژگی قابل توجه

بلندگوهای بلوتوث، قابل حمل هستند و مانند بقیه وسایل الکترونیکی قابل حمل، به برق احتیاج دارند و باتری آن ها پاسخگوی نیاز به برق است. به همین دلیل باید به کیفیت باتری بلوتوث توجه کنید.

۲-صفحه نمایش اسپیکر بلوتوث، دفترچه راهنمای بلندگو شماست

برخی از اسپیکرهای بلوتوث دارای صفحه نمایش هستند و ویژگی های فوق العاده و منحصر به فردی را فراهم کرده اند. صفحه نمایش بلندگوها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند. بعضی از آن ها تنها در حد نشان دادن میزان شارژ باقی مانده باتری کاربرد دارند و بعضی از اسپیکر های دیگر حتی مجهز به دوربین هستند و امکان برقراری تماس تصویری را فراهم می سازند.

۳-دارا بودن ورودی کارت حافظه، از مشخصات مهم اسپیکر خوب

اسپیکر بلوتوث به عنوان یک وسیله مجهز شناخته می شود که در مواقع ضروری رفع نیاز می کند. اگر اسپیکر شما پورت کارت حافظه نداشته باشد و در شرایطی باشید که نتوانید گوشی موبایل خود را به اسپیکر متصل کنید، ظاهرا انگار اسپیکر ندارید!

۴-سیستم عامل های قابل پشتیبانی توسط اسپیکر بلوتوث

برخی از اسپیکرهای بلوتوثی هستند که امکان اتصال آن ها با همه ی سیستم عامل ها فراهم نیست. معمولا زمانی با چنین مسئله ای مواجه می شوید که قصد خرید اسپیکر بلوتوث خوب اما ارزان را دارید. اسپیکرهای خیلی قدیمی و ارزان قیمت معمولا تمامی سیستم عامل ها را ساپورت نمی کنند. با توجه به اینکه ممکن است دیوایس هوشمند خود را عوض کنید یا در جمع دوستان نیاز بخواهید با یک گوشی دیگر (آیفون یا اندروید) به اسپیکر متصل شوید، بهتر است به این گزینه توجه کنید و بلندگویی بخرید که تمامی سیستم عامل ها را پشتیبانی کند.

۵-حداقل محدوده عملکرد یک اسپیکر خوب

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید حداقل برد قابل پشتیبانی توسط بلندگو بلوتوث است. منظور از برد بلندگو، فاصله ای است که می توانید بین اسپیکر و گوشی برقرار کنید (بدون اینکه در قطعی در صدا ایجاد شود). ایده آل ترین حالت ممکن از ۸ متر تا ۱۵ متر است. معمولا ضعف اسپیکر ها در طول برد به آزار دهنده ترین موضوع ممکن تبدیل می شود. با توجه به نیاز خود و استفاده ای که از اسپیکر بلوتوث دارید، به میزان برد اسپیکر توجه داشته باشید.

سوالات دیگر خود را در مورد اسپیکرها می‌توانید از کارشناسان ما بپرسید.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید