تاثیر هدایای تبلیغاتی در برند سازی

بنای برندسازی بر اعتماد مشتریان استوار است. برخی از شرکت های بزرگ در دنیا انقدر مورد اعتماد مشتریان هستند…

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم برند چیست و چرا کسب و کارها به دنبال صرف هزینه های تبلیغاتی برای برندسازی محصولات خود هستند. همه ما می دانیم هر محصول هر چقدر با کیفیت هم که باشد تا زمانی که نتواند اعتماد مشتریان را جلب کند نمی تواند به سودآوری و فروش مطلوب برسد.

پس بنای برندسازی بر اعتماد مشتریان استوار است. برخی از شرکت های بزرگ در دنیا انقدر مورد اعتماد مشتریان هستند که گاهی مخاطبان از اشتباهات آن ها چشم پوشی می کنند؛ به طور مثال شرکت بنز در دوران جنگ جهانی دوم سازنده وسایل حمل و نقل جنگی برای نازی ها بود. نکات منفی نتوانسته ذهن مخاطبان این برند را تغییر دهد و همچنان برند بنز در صدر محبوب ترین هاست.

برای برندسازی یک شرط مهم وجود دارد و آن هم در دید بودن است. تمام فعالیت های یک کسب و کار چه در تبلیغات آنلاین و چه در تبلیغات آفلاین که منجر به دیده شدن محصول شود می تواند در برند سازی موثر باشد.

هر المان بصری از رنگ سازمانی، لوگو، فونت تا کاتالوگ و حتی وب سایت شما یک ابزار برای برندسازی است ولی این تمام کاری نیست که باید انجام دهید.

برای برند سازی چند فعالیت را باید در دستور کار قرار داد:

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • بازاریابی
  • رویدادها
  • پشتیبانی

همیشه سودآوری با جذب مشتریان به وجود می آید. در حال حاضر برندسازی دیجیتال از طریق وب سایت و رسانه های اجتماعی صورت می گیرید ولی آیا تبلیغات آفلاین را نباید در برنامه تبلیغات قرار داد؟

در دنیای برند سازی باید وارد بازارهای جدید شد. این بازار جدید ممکن است از خانه ها یا محیط کار شروع شود، چطور ممکن است؟

بهتر است با هدایای تبلیغاتی خاص شروع کنیم:

با توجه به اینکه هر برندی تمایل دارد که خاص و پیشرو باشد بنابراین هدایای خاص می تواند انتخاب مهمی باشد.

اگر به وسایل شخصی و حتی اطراف خود نگاهی بندازید با هدایای تبلیغاتی مواجه خواهید شد. آیا تمام هدایای تبلیغاتی مورد توجه شماست؟

پاسخ منفی است ما به هدایای تبلیغاتی که به لحاظ فرم و نوع کاربرد جدید هستند هدایای تبلیغاتی خاص می گوییم. بنابراین یکی از ابزار تبلیغات آفلاین هدایای تبلیغاتی خاص است.

هر برندی هر چه بیشتر دیده شود بیشتر شناخته می شود با این توضیح کافیست از چشم مشتریان به اطراف خود نگاه کنید؛ گاهی برای برند سازی یک بیلبورد خیابانی می تواند موثر باشد و گاهی یک ساعت دیواری تبلیغاتی با آرم و نشان شما می تواند به برندسازی کمک کند.

حالا انتخاب با شماست که چه تبلیغاتی برای برندسازی کسب و کار شما بهتر است. لازم نیست از قبل یک هدیه تبلیغاتی مشخص را تهیه کنید؛ استفاده همزمان از چند هدیه تبلیغاتی گزینه ی بهتری است؛ این هدایا به خصوص در رویدادهای نمایشگاهی بهتر می تواند اثرگذار باشد. در رویدادها با مخاطب عام و خاص بطور همزمان مواجه هستیم، بنابراین فرصت مناسبی است که با ارایه هدایای تبلیغاتی متناسب با نوع مخاطب قدم در دنیای برند سازی بگذارید.

زمانی که به مخاطب خود هدیه می دهید با ذهن او یک رابطه عاطفی برقرار می کنید چون هر کسی از دریافت هدیه خوشحال می شود موفقیت در برقراری یک تعامل با مشتری یعنی موفقیت در کسب و کار و برند سازی.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید