برندسازی سودمند: چگونه یک لوگو طراحی کنیم

یک لوگو اساس هویت برند شما را تشکیل می دهد، به همین دلیل است که هنگام طراحی لوگو بسیار مهم است که ماهر و خلاق باشید. در این راهنمای جامع از سایت تهران سارنگ شما را از ابتدای مراحل مورد نیاز برای طراحی لوگو، از جمع آوری الهام اولیه تا نهایی کردن آخرین طرح، راهنمایی می کنیم:

  • با هویت شرکت خود شروع کنید

حتی اگر شرکت شما کاملاً جدید باشد، احتمالاً ایده ای دارید که می خواهید هویت شرکت شما چیست. با توجه به اهداف شرکت خود شروع کنید: محصولات و خدماتی که در حال حاضر ارائه می دهید و امیدوارید در آینده ارائه دهید. سپس شروع به کاوش در جنبه های کمتر ملموس کنید:

  • شرکت شما چه شهرتی دارد یا دوست دارید داشته باشید؟
  • به چه چیزی معروف هستید؟
  • آیا چیزی در مورد هویت شما وجود دارد که بخواهید با طراحی مجدد لوگو تغییر دهید؟
  • شما به عنوان یک شرکت چه قصه ای برای تعریف کردن دارید؟

پاسخ به این سوالات پایه و اساس لوگوی شما را تشکیل می دهد.

  • برند فعلی خود را در نظر بگیرید

اگر قبلاً یک شرکت تاسیس کردید، باید نمونه کارها برندینگ فعلی خود را نیز در نظر بگیرید، از جمله رنگ ها، فونت ها و سایر عناصر بصری که استفاده می کنید. اگر می‌خواهید یک لوگوی جدید ایجاد کنید که با برند فعلی شما مطابقت داشته باشد، راهنمایی‌های اولیه زیادی را ارائه می‌کند و پارامترهای خاصی را برای کار کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در حال انجام یک تغییر نام تجاری بزرگتر از کل شرکت خود هستید، پس لوگو باید در هماهنگی با این پروژه به جای اینکه به طور جداگانه روی آن کار شود، توسعه بدهید تا مطمئن شوید که همه چیز با هم هماهنگ است.

  • لوگوی قدیمی خود را ارزیابی کنید

اگر در حال حاضر لوگوی فعلی دارید که می‌خواهید تغییر دهید، به کارهایی که در مورد لوگوی خود انجام می‌دهید و نمی‌پسندید، دقت کنید. آیا خیلی شبیه به یک رقیب است؟ آیا دیگر نشان دهنده هویت برند شما نیست؟ آیا نماد قدیمی به نظر می رسد؟ با این حال، فقط روی نکات منفی تمرکز نکنید: همچنین باید آنچه را که در مورد لوگو دوست دارید یادداشت کنید، چه رنگ، شکل یا حالتی که برانگیخته می‌شود، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که آن عناصر را در طول مدت اولویت قرار می‌دهید. طراحی مجدد همچنین به این فکر کنید که آیا می خواهید از لوگوی قدیمی به عنوان نقطه پرش استفاده کنید یا می خواهید کاملاً از ابتدا با چیزی کاملاً جدید شروع کنید.

  • لوگوی شما چه حسی را بیان می کند

لحن احساسی لوگوی شما برای جذب جمعیت هدف شما و ارتباط هویت شرکت شما بسیار مهم است. یک لوگوی شوخ طبعانه و جسور انرژی کاملاً متفاوتی از خود می دهد و نوع متفاوتی از مصرف کننده را نسبت به لوگویی که آرام و قابل اعتماد است جذب می کند. فهرستی از کلمات احساسی تهیه کنید که حسی را که می‌خواهید با لوگوی خود برانگیزید، به تصویر بکشید و آنها را نگه دارید تا در چند مرحله بعدی از آنها استفاده کنید.

  • لوگوی خود را با گزینه های رنگی مختلف آزمایش کنید

رنگ برای گرفتن حالتی که می خواهید با لوگوی خود ایجاد کنید بسیار مهم است، بنابراین برخی از پالت های رنگی را مرور کنید و رنگ هایی را که با شما صحبت می کنند علامت گذاری کنید. احتمالاً متوجه یک روند در رنگ‌هایی خواهید شد که به سمت آنها کشیده می‌شوید، چه رنگ‌های سرد آرام‌بخش یا رنگ‌های گرم پر جنب و جوش. به یاد داشته باشید که اگر نمی‌خواهید به یک خانواده رنگی بچسبید، می‌توانید رنگ‌های مکمل (یعنی رنگ‌های مخالف چرخه رنگ) را نیز ترکیب کنید.

همچنین باید به این فکر کنید که از چند رنگ می خواهید در لوگوی استاندارد خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مهم نیست که چه چیزی را به عنوان رنگ استاندارد لوگوی خود انتخاب می کنید، برای مقاصد چاپی و وب نیز به لوگوهای تک رنگ جایگزین در سیاه و سفید نیاز خواهید داشت.

  • اشکال مختلف لوگو را کاوش کنید

عنصر دیگری که برای هویت برند بسیار مهم است، شکل لوگوی شما است. بسته به اینکه در یک دایره، مثلث یا مربع باشد، همان طرح کلی متفاوت خواهد بود. با اشکال مختلف لوگو بازی کنید تا ببینید کدام یک برای هویت برند شما مناسب است. هنگامی که در مرحله طرح مفهومی هستید، بازگشت به این مرحله نیز می تواند مفید باشد. اگر مفهوم لوگویی دارید که به نظر نزدیک است اما هنوز کاملا درست نیست، تغییر آن به شکل کمی متفاوت ممکن است کار را انجام دهد و همه چیز را با هم جمع کند.

  • یک فونت انتخاب کنید

همانطور که مفاهیم لوگوی خود را محدود می کنید، باید به این فکر کنید که می خواهید از چه حروفی برای نام یا حروف اول شرکت خود استفاده کنید. مگر اینکه شرکت شما برای چندین دهه وجود داشته باشد و در حال حاضر یک برند بسیار قابل تشخیص باشد، احتمالاً برای شناسایی لوگوی خود به کلماتی نیاز خواهید داشت.

تایپ‌فیس‌های مختلف را با مفاهیم برتر لوگوی خود امتحان کنید تا احساس کنید که چه فونت‌هایی با کدام طرح‌های لوگو هماهنگ هستند و ببینید کدام ترکیب‌ها را بیشتر دوست دارید. حتماً مکان‌های مختلف را امتحان کنید زیرا برای موقعیت‌های مختلف به ابعاد مختلف لوگو نیاز دارید، مانند چاپ بروشور یا گرفتن خودکارهای مارک دار.

  • در مورد مفاهیم خود بازخورد دریافت کنید

هنگامی که مفاهیمی را به دست آوردید که از آنها راضی هستید، وقت آن است که آنها را آزمایش کنید. آنها را به همکاران، دوستان، خانواده و مشتریان نشان دهید تا در مورد آنها بازخورد دریافت کنید و شناسایی کنید که کدام یک بهترین هویت برند شما را نشان می دهند.

هنگامی که یک اجماع شروع به شکل گیری کرد، می توانید از آن بازخورد برای انتخاب نهایی خود استفاده کنید و دستورالعمل های نهایی را به طراح خود برای تکمیل لوگو ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که احتمالاً بازخورد متناقضی دریافت خواهید کرد، به خصوص اگر از افراد زیادی بپرسید، بنابراین به جای تلاش برای تطبیق ده ها نظر در یک لوگوی منسجم، به دنبال روندهای کلی باشید.

  • به یاد داشته باشید که لوگو همه چیز نیست

طراحی لوگو می تواند بسیار استرس زا باشد. پس از همه، چیزهای زیادی بر روی این یک طرح سوار می شوند. در حالی که لوگو قطعه بسیار مهمی از پازل هویت برند است، به یاد داشته باشید که این تنها یکی نیست. شما نام تجاری، پالت رنگی، فونت، عکاسی و بسیاری از عناصر دیگر را در اختیار دارید. این بدان معنی است که لوگو مجبور نیست همه چیز را انجام دهد! اگر لوگو به دلیل اینکه می‌خواهید آن را به یک چاقوی لوکس ارتش سوئیس تبدیل کنید بیش از حد کار می‌کند، سعی کنید یک قدم به عقب برگردید و ببینید که چگونه سایر بخش‌های هویت برند شما می‌توانند از لوگو پشتیبانی کنند و به انجام بخشی از کار کمک کنند.

فروشگاه آنلاین تهران سارنگ عرضه کننده انواع کالاها و محصولات تبلیغاتی نفیس و منحصربفرد در ایران است. ما مفتخریم که با مقالات تخصصی موجود در سایت تهران سارنگ، شما مشتریان گرامی را در امر برندسازی، مارکتینگ، هویت بصری و… یاری می رسانیم.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید