آیا باید بازاریابی را در دوران رکود کاهش دهید؟

فروشگاه اینترنتی هدیه تبلیغاتی تهران سارنگ

بزرگترین اشتباه شما کاهش بازاریابی در دوران رکود خواهد بود. اگر تجارت در حال کند شدن است و شما در حال تاریک شدن هستید، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد این بدان معنا نیست که تیم بازاریابی شما باید زیاده روی کند، اما اگر شما هدف قرار گرفته باشید و روی یک پیشنهاد با ارزش عالی، تاکتیک‌های تولید سرنخ و فعالیت‌های (کم‌هزینه/ بازده بیشتر) مانند روابط عمومی تمرکز کنید، در این صورت بهتر از رقبای خود بیرون خواهید آمد. 

کارکنان خود را تشویق کنید تا بخشی از یک طرح صرفه جویی در هزینه باشند و از پس انداز یا روش های خلاقانه ای که درآمد را به همراه دارد به آنها کمیسیون بدهید.

این یک واقعیت است که افزایش ارتباط با مشتریان و دادن هدیه تبلیغاتی به مشتریان وفادار می تواند تقاضا را تحریک کند و درآمد را در دوران رکود افزایش دهد. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که هر دو سهم بازار و بازده سرمایه به کار گرفته شده (ROCE) پس از یک رکود با افزایش هزینه های بازاریابی در طول رکود، به طور قابل توجهی بهبود یافته اند.

خطر از دست دادن سهم بازار

شرکت هایی که به مدت شش ماه یا بیشتر هزینه ارتباطات بازاریابی را متوقف می کنند، به وجهه شرکت خود آسیب می رسانند. ارتباط قوی بین سهم صدا و سهم بازار وجود دارد و تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که بازاریابی را در مقایسه با رقبا کاهش می‌دهند، بیشتر در معرض خطر از دست دادن سهم بازار هستند.

آیا در دوران رکود باید تعدیل نیرو کرد؟

پاسخ به این پرسش خیلی چالش برانگیز است. طبق تحقیقات آماری به جای تعدیل، بهره وری را افزایش دهید. از کارکنان خود بخواهید در یافتن راه هایی برای کارآمدتر و مولدتر بودن خلاق باشند. واقعیت این است که در زمان‌های سخت بهترین افراد شما را ترک می‌کنند، احساس تضعیف می‌کنند. آنها نگران دریافت حقوق یا از دست دادن شغل خود هستند و از کار خود لذت نمی برند. رکود زمانی برای رشد است و شما به افراد نیاز دارید تا قدم بردارند، اما باید با الهام بخشیدن به آنها به سمت یک هدف مشترک، آنها را در سفر هدایت کنید.

راه حل نهایی

صاحبان کسب و کار باید کارکنان را حول یک چشم انداز جدید جمع کنند که الهام بخش آنها و ایجاد انرژی متمرکز باشد.

کارکنان خود را تشویق کنید تا بخشی از یک طرح صرفه جویی در هزینه باشند و از پس انداز یا روش های خلاقانه ای که درآمد را به همراه دارد به آنها کمیسیون بدهید. ابتکارات صرفه جویی در هزینه را که در بین تیم ها به اشتراک گذاشته می شود، اجرا کنید که این مطلب به این معنی است که پس انداز مشترک به معنای پاداش مشترک است.

فروشگاه تهران سارنگ عرضه کننده انواع هدایای تبلیغاتی، حامی تمامی کسب و کارها در حفظ مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتریان ماندگار برای شما دوستان عزیز است.

مقالات مرتبط

برترین محصولات تهران سارنگ

افزودن به سبد خرید